ANALIZA: Orbea Orca OMX M10i LTD-D SUPERBIKE


Preizkušamo: Orbea Orca OMX M10i LTD-D  -- bikeradar.com

Superkolo za vsakodnevne podvige? Videti je, da nov OMX združuje prednosti aerodinamičnega modela Aero in nizko težo modela OMR.

BIKERADAR:  Izdelke, ki so omenjeni v članku, so neodvisno izbrali in preizkusili naši novinarji. Če opravite nakup prek katere od povezav v članku, lahko mi zaradi tega dobimo določeno provizijo, vendar to ne vpliva na naše mnenje.

Naša ocena: 
4,5 od 5 zvezdic
8.999,00 EUR - CENA PREDNAROČILO NA: sportR.si (klik na povezavo)


Piše: Warren Rossiter
5. september 2019, ob 15.00

Naša ocena

Eno najvznemirljivejših koles za leto 2020

Prednosti: Izjemno vsestransko kolo, ki ga dopolnjuje odličen in pametno zastavljen dizajn.

Pomanjkljivosti: Kolo ni poceni (klik na povezavo!)

Orca OMX, nova Orbeina lahkokategorna aero raketa ni niti malo podobna drugi Orbeini lahkokategornici Orci OMR.

Namesto tradicionalnega okvirja v obliki dveh trikotnikov, slokih okroglih cevi in klasičnih zavor, Orca OMX prinaša bolj aerodinamične profile cevi, navzdol zamaknjeno zadnjo cev (rear stay), v celoti integrirane napeljave in (izključno) disk zavore.

Orbeina Orca OMX (z izključno disk zavorami) z navzdol zamaknjeno zadnjo cevjo sledi trenutno prevladujočim smernicam.

Teža pa je še vedno nizka. Okvir tehta 833 g, vilice 370 g (tako navaja proizvajalec), kar pomeni, da je osnova Orce OMX izjemno lahka.

Moje testno kolo velikosti 57 cm je s polno opremo, ki je vključevala opremo Shimano Dura-Ace Di2, Mavic karbonska kolesa in (večinoma Orbeine hišne) karbonske komponente, tehtalo 7,5 kg.



Dizajn Orce OMX v mnogočem spominja na najnovejša profesionalna dirkaška kolesa. Russell Burton

OMX na prvi pogled zelo spominja na številna nova kolesa, ki bodo na cesti prevladovala v 2020, kot so Cannondailov SuperSix Evo, BMC-jev Teammachine, Specializedov Tarmac in Focusov Izalco Max, če jih naštejemo samo nekaj.

Vendar pa ima Orca OMX nekaj lastnosti, ki jo povsem ločijo od drugih koles. Na tem mestu velja omeniti Orbeine občudovanja vredne veščine, ki so botrovale nastanku integriranega in čistega prehoda okvirja v oporo krmila OS ICR.



Z oporo OS ICR so namreč uspeli odpraviti težavo, ki nastopi pri speljevanju kablov in hidravlične napeljave v notranjost okvirja skozi prednji del kolesa, saj so ustvarili rešitev, ki je videti lepo in hkrati omogoča relativno enostavno sestavljanje kolesa v primerjavi z nekaterimi drugimi.

Notranja sedežna objemka je ena od najbolj domiselnih rešitev, kar sem jih kdaj videl. Russell Burton

Še en oblikovno zelo dognan element je zagotovo sedežna objemka. Namesto, da bi vijak namestili na vrhnjo ali spodnjo stran, kar precej oteži uporabo navornega ključa pri nastavljanju ali pritrjevanju sedežne opore (in sam tega zagotovo ne bi počel brez navornega ključa), so pri Orbei vijak enostavno namestili na spoj med vrhnjo in sedežno cevjo, zaradi česar je bolj dostopen in enostaven za uporabo.

Pri Orbei so mislili tudi na to, da večina kolesarjev kolesari po cestah različnih kakovosti in da se njihove potrebe razlikujejo, zato so bili posebej radodarni s prostorom za plašče. Na Orci OMX so nameščene gume širine 25 mm (tubless), zamenjate pa jih lahko z gumami širine do 32 mm, kar pomeni, da Orbeina lahkokategornica omogoča različne možnosti pri izbiri gum.


Moje testno kolo krasi oprema Dura-Ace Di2. Russell Burton

Na cesti vas bo Orca OMX navdušila. Zaradi nizke teže je vožnja igriva, širok zadnji verižnik z razmerjem 11-30t pa na vzponih zagotovi izjemno širok razpon prestavnih razmerij, zaradi česar je kolo na strmih naklonih posebno živahno, kar kolesarja spodbudi, da vstane in pošteno zagrize v hrib.

Pogonski sklop Di2 je kot vedno natančen in, ko se je vzpon prevesil v spust, sem bil vesel, da so pri Orbei zasnovali 160mm rotor na prednji in 140mm rotor na zadnji strani. S tem so namreč poskrbeli za popolno kombinacijo za večje kolesarje.

Pri španskem proizvajalcu so prvič ustvarili kolo, ki je obenem lahko in aerodinamično. Russell Burton

Orca OMX je virtuozno kolo. Precej se približa izjemnemu SuperSix Evo proizvajalca Cannondale (in njegovemu cenejšemu tovarišu CAAD13).

Kolo se ponaša z energičnim in odzivnim krmiljenjem, hkrati pa je med sprinti odločno togo, nič od tega pa ne zmanjša kakovosti vožnje.

Orca OMX je bolj trda od endurance koles, kot je Giantov Defy ali Roubaix iz Specializeda (ki sta si podobna po obliki okvirja), toda to ne naredi kolesa manj udobnega.

OMX omogoča boljšo »komunikacijo« s površino ceste, zaradi česar sem sploh na spustih veliko bolj samozavestno iskal mejo, do kje lahko položim kolo.

Na splošno gledano je OMX osupljivo kolo, saj je omogoča natančno upravljanje in je lahko, hitro in togo, a tudi ubogljivo in zaradi tega udobno. Orca OMX ima vse lastnosti, ki bi jih sodobno superkolo moralo imeti, zaradi premišljenih detajlov pa je tudi kolo, ki prihrani marsikateri sivi las.

Tako kot velja za vsa druga kolesa iz Orbeinega nabora, si lahko tudi Orco OMX s pomočjo storitve MyO sami pobarvate in izberete komponente.

MyO - različni dizajni vilice kolesa
Z Orbeino storitvijo MyO lahko svojo Orco OMX povsem personalizirate (klik na povezavo)

video ''review''


Podatki o kolesu

Izdelek

Cena uradna

8.999,00 EUR

Teža

7,5 kg (57 cm)

Znamka

Orbea

Lastnosti

Zadnji verižnik

Shimano Dura-Ace Di2 11-30

Gonilka

Shimano Dura-Ace Di2 50/34

Vilice

Karbon

Okvir

Karbon

Krmilo

Orbea OS ICR, karbon

Zadnji menjalnik

Shimano Dura-Ace Di2

Sedež

Selle Italia SLR Boost carbokeramik

Prestavna ročica

Shimano Dura-Ace Di2

Opora krmila

Orbea OS ICR

Gume

Mavic Yksion Pro UST 25c

Kolesa

Mavic Cosmic Pro Carbon SL UST







PREDNAROČILA, CENIKI, DOBAVA na INFO@SPORTR.SI (klik)

fotografije:bikeradar.com

Iskanje

Iskanje

Power Meter Shimano Dura Ace FC-R9100-P: mpc 999,00€ zaloga 1 kos

Poglej ponudbo

sportR.si d.o.o.

Linhartova 42
1000 Ljubljana­ Slovenija

Delovni čas:
ponedeljek - petek: 10:00 - 19:00
sobota: 9:00-13:00
nedelja, prazniki: zaprto

Tel.: 05/993-9135