Prvič preizkušamo: Orbea Wild FS 2020 – ime pove vse!


Pri Orbei so popolnoma prenovili svoj Wild FS! Baskovsko podjetje se je nekaj naučilo iz napak, ki si jih je privoščilo pri predhodniku, zato zdaj odločno naskakuje vodilno mesto na konkurenčnem trgu eMTB koles. Preizkusili smo njihovo novo kolo Wild FS, da bi preverili, ali jim bo to uspelo.

Kaj je zate divje, wild? Za nekatere to pomeni, da se s svojim eMTB-jem podajo v divjino, kjer raziskujejo nove vrhove in traile, ki so se jim pred tem zdeli neosvojljivi. Za druge wild pomeni stil vožnje, polaganje ovinkov s polno hitrostjo na zahtevnih spustih. Mi smo med testiranjem nove Orbeine stvaritve Wild FS izkusili in uživali v obojem. Če te zanima, kako se je kolo odrezalo, beri naprej.

Orbea Wild FS M-LTD | Bosch Performance Line CX/vgrajena baterija BOSCH Powertube z zmogljivostjo 625 Wh (na voljo je dodatna baterija z zmogljivostjo 500 Wh) | 160/160 mm (s/z) |  8.999,00 EUR

V naslednjih vrsticah bomo podali Orbeino definicijo besede wild. V baskovskem podjetju so namreč želeli ustvariti eMTB, ki bi v vseh pogledih prekašal njihova klasična kolesa. Povedano na kratko, želeli so ustvariti kolo, ki bi se na vzponih odrezalo bolje kot njihovo trail kolo Occam, na spustih pa pognalo hitreje kot enduro raketaRallon. V ta namen so popolnoma prenovili prejšnji model, tako da se najnovejši Wild FS ponaša s povsem novim okvirjem in motorjem ter prinaša popolnoma drugačno filozofijo vožnje.

Podrobna predstavitev novega Orbeinega modela Wild FS

Kaj je novega pri Wild FS? Razen 29-colskih koles pravzaprav skoraj vse. Začnimo pri najpomembnejšem delu kolesa. Okvir so pri Orbei popolnoma prenovili, zato ni niti malo več podoben prejšnjemu modelu, kar je po naše že napredek. Hod so s 140 povečali na 160 mm, baterija Bosch Powertube (z zmogljivostjo 650 Wh) pa je lično vgrajena v okvir. Na mesto, kjer je sicer nameščen nosilec za bidon, pa lahko namestite dodatno baterijo z zmogljivostjo 500 Wh. Wild SF torej razpolaga z izjemno zmogljivostjo 1125 Wh. Baterija napaja motor Gen 4 BoschPerformance CX, ki poganja kolo z močjo 250 W in 75 Nm navora.

Novi model Wild FS poganja najnovejši Boschev motor Performance Line CX.


Notranja baterija z zmogljivostjo 625 Wh je lično vgrajena v okvir … 


…in enostavno dostopna

Pri Orbei so obrnili novo stran in povsem posodobili kinematiko novega modela Wild FS. Oblikovalci so na podlagi starega modela dognali, da bi moral biti nov Wild FS precej progresivnejši. To so vzeli kot prednostno nalogo, zato je pri novem okvirju 34 odstotkov celotnega hoda progresivnega. Ne glede na to pa je začetni del hoda zelo mehak, kar zagotavlja udobje in dober oprijem.


Če bi bila vzmet pri Wild FS na istem mestu kot pri Occamu in Rallonu, ne bi bilo mogoče uporabljati dveh baterij.

Vzmetenje se pri novem modelu Wild FS povsem razlikuje od vzmetenj pri drugih Orbeinih kolesih. Z novim dizajnom so pri Orbei poskrbeli za dodatno progresivnost in obenem zagotovili prostor za še eno baterijo.

Poskrbeli so tudi za zaščito okvirja na najbolj izpostavljenih mestih. V ta namen so namestili dve zaščiti, ki okvir ščitita pred udarci krone vilic, in trdno zaščito za cev ob verigi. Precej pozornosti je požela rešitev za shranjevanje ključa v notranjosti kolesa. Pri Orbei pravijo, da so želeli svojim strankam omogočiti, da dodatno zaščitijo baterijo, tako da jo zaklenejo in ključ shranijo v kolesu. V ta namen so v krmilni cevi naredili prostor za shranjevanje ključa, tako da so namestili poseben vstavek in vijak vrhnjega pokrovčka potisnili globlje v cev. Ključ je tako varno shranjen v krmilu in pokrit s pokrovčkom z navojem. Slaba stran te rešitve je, da krmilnega ležaja ni mogoče potisniti brez dolgega T-imbus ključa, saj poglobljenega vijaka ni mogoče doseči z običajnim večnamenskim orodjem.


Trdna zaščita cevi ob verigi kroti udarce verige.


Pri Orbei so prišli na domiselno idejo, kako ključ preprosto shraniti v krmilno cev… 



… zato ga zagotovo ne boste pozabili.


Pomanjkljivost te rešitve se kaže v tem, da lahko krmilni ležaj nastavite samo z dolgim 4-milimetrskim imbus ključem. To pa ni idealno, če želite ležaj nastaviti spotoma, ko ste na vožnji.

Prvi eMTB, ki ga lahko povsem prilagodite svojim željam? Predstavljamo vam storitev Orbea MyO

Orbea se od drugih ponudnikov zagotovo loči po svoji storitvi MyO, s katero lahko kolo povsem prilagodite svojemu okusu. Tako lahko sami izberete barvo okvirja, lak in grafike. Poleg tega lahko tudi sami določite komponente, pri čemer lahko nadgradite komponente, ki so na zalogi, ali zamenjate komplet s takim, ki bolj ustreza vašim željam in potrebam. S pomočjo storitve MyO lahko kupec brez doplačila svoj novi Wild FS popolnoma prilagodi svojim željam. Pustite domišljiji prosto pot!


Z Orbeino storitvijo MyO lahko barve in komponente svojega kolesa popolnoma prilagodite svojemu okusu.

Divja stran Wild FS? Njegova geometrija!

Pri Orbei so brez pomislekov priznali, da geometrija prejšnjega modela FS ni bila niti malo agresivna. Vendar pa so z novim eMTB-jem naredili velik korak stran od konzervativne geometrije maraton kolesa in se namesto tega posvetili številkam, ki obljubljajo precej več akcije. Razdaljo dosega (reach) so povečali za 25 mm na 455 mm (večji okvir), kot glave okvirja so zmanjšali za 1,5 ° na sproščenih 65,5 °, medtem ko so kot sedeža povečali za 2 °, tako da zdaj znaša 76 °.

Kolo je daljše in nižje. Reach je za približno eno velikost kolesa daljši kot pri prejšnjem modelu Wild FS.

Novi Wild FS je tudi nižji. Pri prejšnji različici je bil stack precej višji, zaradi česar je kolo omogočalo bolj sproščen položaj. Ta razdalja je zdaj za 20 mm krajša, zato je na strmih vzponih lažje obtežiti prednji del kolesa. Prav tako so pri Orbei zmanjšali stojno višino in obenem nekoliko podaljšali cevi ob verigi. Vse te spremembe omogočajo bolj uravnoteženo in agresivno vožnjo, v kateri bodo uživali tako začetniki kot izkušeni kolesarji.


Wild FS je bil skoraj v celoti posodobljen, zaradi česar je novi model bolj tekmovalno naravnan.


Kot sedeža so povečali na 76 °… 


… kot glave okvirja pa zmanjšali na 65,5 °.

Velikost

SM

L

XL

Sedežna cev

406 mm

444 mm

483 mm

Vrhnja cev

585 mm

612 mm

645 mm

Glava okvirja

100 mm

110 mm

125 mm

Kot glave okvirja

65,5 °

65,5 °

65,5 °

Kot sedeža

76 °

76 °

76 °

Cev ob verigi

455 mm

455 mm

455 mm

Višina gonilnega ležaja

345 mm

345 mm

345 mm

Medosna razdalja

1203 mm

1232 mm

1268 mm

Reach

430 mm

455 mm

485 mm

Stack

621 mm

630 mm

644 mm

Tehnični podatki kolesa Wild FS M-LTD

Tehnični podatki vrhunskega modela M-LTD obljubljajo izpolnitev vseh pričakovanj in želja. FOX Factory vzmetenje poskrbi za odličen nadzor nad kolesom in udobje na celotnem 160-milimetrskem hodu, Shimanove komponnte XTR pa so nas navdušile z brezhibnim prestavljanjem in zanesljivim zaviranjem. Kolesa DT Swiss HX-1501 Spline in gume MAXXIS Minion 2.6” EXO+ so poskrbela za odličen oprijem ter dober občutek na kolesu. Za krmiljenje je poskrbel Raceface s krmilom Next R in oporo Aeffect R. Pri Orbei so vsa svoja kolesa opremili s potopno sedežno oporo OC2, na kar so zelo ponosni. Pri njej sicer ne gre iskati razkošja, vendar deluje zgledno in ročica se ne zatika. Kljub temu smo po koncu celodnevne vožnje opazili, da je glava potopne opore nekoliko zrahljana in se odmika v levo in desno, kar pa je težava mnogih potopnih sedežnih opor.

Vilice: FOX Factory 36 Grip2 RC2 160 mm
Zadnje vzmetenje: FOX Factory DHX2 2-Pos Adjust 160 mm
Motor/baterija: Bosch Performance CX 2020 625 Wh
Pogonski sklop: Shimano XTR M9100 12 prestav
Zavore: Shimano XTR M9120 203/203 mm rotorji (s/z)
Sedežna opora: Orbea OC2 125–170 mm
Kolesa: DT Swiss HX-1501 Spline 30c 29”
Gume: MAXXIS Minion DHF WT EXO+ 2.6”
Opora krmila: Race Face Aeffect R 50 mm
Krmilo: Race Face Next R 35 800 mm
Cena: 8.999,00 EUR - cenik prednaročilo (klik)


Vilice FOX Factory 36 Grip2 RC2 so se že v preteklosti izkazale s svojo izjemno predstavo na trailih.


Shimanov pogonski sklop z 12 prestavami XTR M9100 je svoje delo opravil brez napak.


Shimanove 4-batne zavorne čeljusti XTR M9120 so močne in omogočajo dobro upravljanje.

V standardno opremo Wild FS M-LTD spada vzmet FOX Factory DHX2. Vendar pa je bilo kolo, ki smo ga preizkusili, opremljeno s FOX-ovim zračnim ekvivalentom. Menimo, da bi moralo vzmetno vzmetenje zelo dobro dopolnjevati to kolo zaradi značilne dodatne podpore na sredi hoda, in želimo si, da bi lahko preizkusili tudi različico s tem vzmetenjem. Svoje prednosti pa ima tudi zračno vzmetenje, saj ga je moč natančneje nastaviti, poleg tega potrebujete, če ga želite nastaviti spotoma, ko ste na vožnji, samo tlačilko za vzmetenje.


Model M-LTD je med testiranjem izpolnil vsa pričakovanja  – pogrešali smo zgolj ''Coil'' vzmetenje FOX DHX2, ki je sicer del standardne opreme kolesa.


Kombinacija koles DT Swiss in gum MAXXIS z novo  EXO+ sta zagotovila več kot dovolj oprijema in dober občutek na trailih.


Všeč so nam bile tudi podrobnosti, kot je vodilo za verigo, s katerim je opremljen Wild FS M-LTD.



Potopna sedežna opora Orbeine hišne znamke OC2 sicer deluje brezhibno, vendar smo po testiranju opazili rahlo odmikanje v levo in desno.

Kateri drugi modeli so še na voljo?
(cenik prednaročilo - klik)

Orbea svoj novi Wild FS nudi v devetih različnih konfiguracijah, ki vključujejo širi karbonske in pet aluminijastih modelov. Cene za karbonski Wild FS se gibljejo od 5.999 EUR za Wild FS M20, ki vključuje prednji karbonski del v kombinaciji z zadnjim aluminijastim delom, do 8.999 EUR za paradnega predstavnika svoje kategorije, model Wild FS M-LTD, ki smo ga preizkusili tudi sami. Vendar lahko za isto ceno, kot jo boste plačali za osnovni karbonski model, tj. 5.999 EUR, dobite model Wild FS H10. H10 je Orbein premium aluminijasti model, ki je opremljen s FOX Factory vzmetenjem, zavorami in komponentami Shimano XT ter kolesi DT Swiss H-1900 Spline 30c. Najcenejši aluminijasti model, imenovan H30, vas bo stal 4.599 EUR. Ta je opremljen z najosnovnejšimi vilicami Rockshox in FOX-ovim vzmetenjem Performance DPS.

Nov Orbea Wild FS na trailih

Orbein Wild FS smo temeljito preizkusili na dvodnevni kolesarski turi po baskovski državi, na kateri smo prevozili prek 110 km in premagali 6.500 m nadmorske višine.


Na vzponih nas je Wild FS prijetno presenetil z udobnim in učinkovitim položajem za vzpon.

Poganjanje v hrib je na novem Wild FS prav prijetno početje. Pokončna sedežna cev, ki je zagotovila udoben in učinkovit položaj, se ni izneverila niti za trenutek. Nizek sprednji del kolesa, zmogljiv Boschev motor in zadnji verižnik XTR z izjemnim razmerjem 10-51t so premagali tudi največje vzpone. Povedano na kratko, vzponi so z Wild FS prava žurka! Zadnji del zagotavlja zadosten oprijem na tehničnih vzponih in med poganjanjem pedal nismo zaznali prekomerne aktivacije vzmetenja.


Wild FS je na vzponih ubogljiv in živahen.

Četudi je vožnja v hrib prijetna, se prava zabava začne šele, ko se trail prevesi navzdol. Geometrija kolesa ni niti konzervativna niti preveč agresivna, zaradi česar je Wild FS razposajen in agilen. Če pa boste slučajno ubrali napačno linijo, vam bo prizanesljivo vzmetenje skoraj zagotovo rešilo kožo.



Eno je gotovo: to kolo se rado igra s traili!

Zaradi nižje stojne višine kolesa si lahko večina kolesarjev privošči za kako velikost večji okvir in tako pride do daljšega reacha ter večje stabilnosti. Sprva smo želeli preizkusiti okvirja velikosti XL in L, ampak smo se na krajših, bolj igrivih različicah tako zabavali, da smo oba dneva uporabljali le te. Orbea je izpolnila svojo obljubo o zelo progresivnem in obenem mehkem zadnjem delu kolesa. Ta kolesarju nudi izrazit oprijem na skalah in koreninah ter obenem zagotovi dovolj rezerve za večje udarce, kot so tisti pri strmih spustih in skokih. Klub temu smo ocenili, da je Wild FS precej padel prek polovice hoda, kar je pomenilo, da kolesa ni bilo tako enostavno odlepiti od tal, kot bi pričakovali glede na njegov igriv karakter. To smo deloma rešili tako, da smo zmanjšali kompresijo vzmeti X2 in povečali zračni tlak. Preden podamo končni komentar na to temo, moramo sicer še natančno nastaviti vzmetenje, vendar menimo, da bi kolesu koristila večja podpora na sredi hoda, ki jo lahko nudi vzmetno vzmetenje. Spričo tega si želimo, da bi lahko preizkusili Wild FS M-LTD s standardno vzmetjo FOX DHX2.

Četudi geometrija modela Wild FS ne spada med najbolj radikalne, to nadoknadita zadnje vzmetenje, ki zagotavlja odličen oprijem, in uravnoteženo krmiljenje kolesa. Zaradi kombinacije geometrije in zadnjega dela, ki spominja na letečo preprogo, je Wild FS izjemno zabaven na spustih. Tako kot je zanesljiv, je tudi igriv. Žal smo med intenzivnim pritiskanjem na padala po zahtevnem terenu slišali rožljanje, ki je prihajalo iz glavne cevi. Ni nam uspelo ugotoviti, ali je za to kriva nekoliko zrahljanja baterija ali pokrov baterije, vseeno boste morali, če želite zvočno izolirati svoj Wild FS, uporabiti nekaj veščin domačega mojstra.

Zaključek

V celoti gledano je Orbein eMTB, ki sliši na ime Wild FS, obetavno in zmogljivo kolo, igriva geometrija ter dobro postavljeno vzmetenje pa poskrbita za njegovo vsestranskost. Ne glede na to, ali se podajate na oddaljene gorske traile ali se brezkompromisno lotevate spustov, vas novi Wild FS ne bo razočaral. Veselimo se, da ga bomo lahko kmalu primerjali s konkurenčnimi izdelki.


Pozdrav s testiranja novega modela Wild FS, kjer smo se odlično zabavali.

Za več informacij obiščite spletno stran sportR.si
ali E-Mail info@sportr.si


Besedilo: Finlay Anderson Fotografije: Finlay Anderson, Duncan Philpott





Iskanje

Iskanje

Power Meter Shimano Dura Ace FC-R9100-P: mpc 999,00€ zaloga 1 kos

Poglej ponudbo

sportR.si d.o.o.

Linhartova 42
1000 Ljubljana­ Slovenija

Delovni čas:
ponedeljek - petek: 10:00 - 19:00
sobota: 9:00-13:00
nedelja, prazniki: zaprto

Tel.: 05/993-9135