Kolo tedna - Orbea Orca OMX


Najnovejši dodatek družini Orbea Orca je naše kolo tedna
By: George Scott


Orbea Orca je eno najbolj znanih imen, ko govorimo o cestnih kolesih. Najmočnejše baskovsko dirkalno kolo je bilo prvotno predstavljeno leta 2003, Orca OMX pa je najnovejša evolucija, predstavljena septembra in je naše kolo tedna.

Orbea je začela leta 1840 kot proizvajalec strelnega orožja, vendar je leta 1930 začela izdelovati kolesa, ki so se v osemdesetih letih uveljavila z Pedrom Delgado in ekipami Gin MG-Orbea / SEAT-Orbea.

Delgado je leta 1985 z Orbeo osvojil Vuelta a España in na  Tour de France leta 1987 končal na drugem mestu za Stephenom Rochejem - dirko, za katero je bil značilen boj med duetom, Roche pa jo je osvojil le 40 sekund. (Delgado je leta 1988 zmagal na Tour de France, ko je prestopil v ekipo Reynoldsa).



Potem ko so prvotno izdelovali okvirje iz jekla in nato iz aluminija, je Orbea lansirala Oroa kot prvo kolo iz ogljikovih vlaken.

Orca je od takrat ostala stalnica v Orbei, čeprav je vodilni dirkalni stroj podjetja večkrat preoblikovan, odkar smo leta 2006 prvič testirali Orco na BikeRadarju.

Ime Orca zdaj najbolje opisuje družino koles, pri čemer je po našem štetju  Orbea Orca OMX  šesta generacije Orce, in se pridružuje Orci OMR in Orci Aero.

Če je OMR s svojim okvirjem pod 800 g namenjen lahkim plezalcem, kot je bil nekoč Delgado, je Aero zasnovan tako, da maksimira aerodinamične zmogljivosti,  je to odmik za blagovno znamko, ki je bolje povezana s kolesarji, ki ''nažigajo'' najtežje gorske etape najtežjih kolesarskih dirk na svetu.

Sedaj Orca OMX sedi med obe v rangu Orbee. To je trend, ki ga opažamo v celotni industriji.



Medtem ko so namenska kolesa za plezalce in vsestranska aero kolesa za sprinterje, je sedaj prišlo tudi do združevanja obeh v enem kolesu, ki ponuja oboje. Tako kot je naše kolo leta 2020, Cannondale SuperSix EVO.

Tu sedaj nastopi Orbea.

Za kolesarje, ki še vedno cenijo majhno težo, so številke za OMX impresivne - težja 833g za okvir, ki je specifičen za disk zavore in 370g za vilice.

In če želite v sprintu izvleči nekaj dodatnih vatov, naj bi OMX ponujal 8-vatno prednost pred OMR pri 40km / h.

Zahvala za to gre profilom cevi, ki imajo aero obliko lepo združeno v krono vilic in lepo vgrajeno sedežno oporo ter ''pilotsko kabino''.

Kot skoraj vsako drugo kolo, ki je bilo lansirano v zadnjem letu ali dveh, je tudi OMX spustil pod sedežno cev. Glede na vse, OMX daje podobno silhueto kot tekmeci, toda to je cena pri napredku.



Orbea pa se  od večine svojih konkurentov razlikuje v personalizaciji, ki je na voljo na programu MyO.

Izbirate lahko med široko paleto barv za skoraj vsak del okvirja in vilic, pa tudi šest edinstvenih vzorcev vilic - vključno z vzorcem, predstavljenim na našem testnem kolesu. Tudi sestavne dele lahko nadgradite.

Predstavljamo vam torej kolo tedna: Orbea Orca M10i LTD D s Shimano Dura-Ace Di2 in Mavic Cosmic Pro Carbon SL UST
(zmedeno, OMX nikakor ne nastopa v imenu posameznih modelov, čeprav je ime okvirja ).


Iskanje

Iskanje

Servis koles

Poglej ponudbo

sportR.si d.o.o.

Linhartova 42
1000 Ljubljana­ Slovenija

Delovni čas:
ponedeljek - petek: 10:00 - 19:00
sobota: 9:00-13:00
nedelja, prazniki: zaprto

Tel.: 05/993-9135