Orbea Occam M10 2020 Review - Eno kolo, već namenov?

Ross je skočil na  Orbea Occam M10 - ali je to res vsestransko kolo?

Orbea je lansko leto znova postavila Occam na 140-milimetrsko vzmetenje. Medtem ko je ime Occam že nekaj let obstajalo v liniji Orbea, sta bila dva različna modela - AM in TR. Medtem ko sta si morda delila isto ime, sta imela kolesa dva zelo različna namena. TR je bil 130-milimetrski  XC usmerjen 29er, AM pa 27,5-palčno 150-milimetrsko vzmeteno kolo.

Novi Orbea Occam je bil zasnovan tako, da ima najboljše lastnosti teh dveh koles - plezanje in učinkovitost TR, daljšo vožnjo in stabilnost AM - ter ga združuje z oblikovnimi značilnostmi enduro kolesa Rallon, da ustvari novo All Mountain kolo.

Zmogljiv je le na 29 kolesih, novi Occam-ov športni 140-milimetrski hod zadaj je izveden s koncentričnim vrtenjem osi in ga je mogoče vpeti s 140-milimetrskimi ali 150-milimetrskimi vilicami spredaj z le manjšimi spremembami geometrije. Vsi modeli so opremljeni z vzmetom Fox in če menite, da je 140 mm več kot dovolj vzmetenja spredaj, potem dobite 34-mm vilice. Za tiste, ki imajo težje namere in se odločijo za 150 mm hoda, dobijo močnejši Fox 36 spredaj. Zvišanje obsega na 150 mm ohlapno poravnava kot glave in kot sedeža za 0,5 stopinje.


ČISTE LINIJE V POVEZAVI Z AMORTIZERJEM

Na obliko ogljikovega in aluminijastega okvirja je dizajniranje okvirja Occam vplival slog in funkcionalnost Rallona. Geometrija je zasnovana z asimetrično osnovo okvirja, vendar s postavitvijo strani opornika, tako da pomaga uravnati togost okvirja z majhno težo.

KOLO

Kolo, ki smo ga imeli na preizkusu, je model M10 z ogljikovim okvirjem v velikosti 'L'.
Ena od odličnih lastnosti naročanja pri Orbei je možnost prilagajanja opreme, od menjave vilic, zamenjave komponent, do barvnih možnosti po programu Orbea MyO na modelih M10 in M-LTD. S to prilagoditvijo sem se odločil, da bom vilice nadgradil na 150 mm in zamenjal pnevmatike iz svoje zaloge na High Roller 2 in Recon, da bi bolje služile mojemu načinu vožnje. Te dodatne nadgradnje ceno kolesa seveda zvišajo.


NAVEDENE STOPINJE SO ZA VILICO 140mm, ZATO JE ZA 150mm POTREBNO KOT ZMANJŠATI ZA 0,5 STOPINJE

Na papirju je Occam-ova geometrija videti primerna za vsestransko kolo. Z zamenjavo vilic na 150 mm se kot glave sprosti na 65,5 stopinj, medtem ko je kot sedeža 76,5 stopinj. K temu dodajte doseg (reach) 475 mm in 440 mm zadnji center, Occam dobro izgleda na terenu. Dobra je tudi teža za kolo, ki je zasnovano za vse terene, z 'L' velikostjo testnega kolesa (skupaj s 'ta močnimi' vilicami in ustreznimi pnevmatikami), tehta 13,5 kilograma.


EDEN IZMED NAJBOLJŠIH V TEM SEGMENTU KOLES

Ogljikov okvir je vrhunske kakovosti in je resnično dovršen. Na 'chainstay-u' je zaščita za okvir, ki prepreči poškodbe od verige in naredi vožnjo tiho, ko se začnejo resni spusti na terenu.

Occam ima napeljavo kablov znotraj okvira, katera vstopa skozi čiste odprtine na 'glavi' in izstopa na spodnji cevi okvirja, vendar na zgornji strani, da je napeljava zaščitena pred udarci kamenja. Napeljava je ovita tudi v zaščitne cevi, ko so zunaj okvirja, na okvirju pa imajo gumijaste pokrove, ki so lep dodatek in dajo občutek kakovosti.
Znotraj sprednjega trikotnika boste našli vijake za steklenico z vodo.


Fox DPX2 SE LEPO VKLOPI V OKVIR

Čeprav ni top najdražji model v paleti, je spekter našega testnega kolesa pustil malo prostora za izboljšave. Ko sem zamenjal vilico na ,  Kashima Fox 36 150mm , v kombinaciji s tovarniškio opremljenim Fox DPX2, seveda, vse v super drsljivi Kashima obdelavi 'slajderjev'.


STOP in GO na Occam-u. Za oboje je poskrbel Shimano. Pogonski sklop je popolni sistem hitrosti: XT  z 12 redno kaseto 10-51, 32 zob na verižniku spredaj in 175 mm gonilka.. Zavore so spet  verzija XT, 4 batne čeljusti pa so pripetie na 180 mm Ice-Tech rotorje spredaj in zadaj, kar daje veliko moči in modulacije.


Obroči so DT Swiss XM-1650 Spline z alu platišči s 30 mm notranjo širino platišča, ki daje pnevmatikam dober profil, pripet na DT Swiss Star Ratchet pesto. Pnevmatiki sta Maxxis Minion DHF 29 x 2.5 spredaj in Maxxis Minion DHRII 29 x 2.4 na zadnji strani, oba v ohišju Exo.


ODLIČEN ''KOKPIT''

Da nadaljujemo temo vrhunskega zaključnega kompleta, spredaj je 780 mm Race Face Next R carbon krmilo, pritrjeno s 55 mm oporo. Race Face nudi tudi gripe, ki so del seta: Race Face Half Nelson. Specifikacija opreme se zaključuje s sedežem Fizik Taiga Kium Rail, nameščenim na OC2 150 mm sedežni opori.

NASTAVITVE

Direktno iz škatle Occam ne potrebuje veliko nastavitev. Edina stvar, ki je potrebovala resnično pozornost, je bilo vzmetenje. Uporaba spletnih vodnikov za nastavitev Fox je dovolj preprosta, s priporočenimi pritiski in predlaganimi nastavitvami za ''rebound'' in ''compress''. Seveda so te nastavitve odvisne od vaših individualnih potreb na terenu.

Da bi zagotovili pravilno nastavitev vzmetenja na kolesu (in ker je RockShox lastnik patenta za tiskanje navodil/meril na ''sliderje'' amortizerjev!), Orbea nudi priročen CNC-ov merilni pripomoček za merjenje ''sag-a'' z zarezami za 25% in 30%, s čimer so to delo še poenostavili.


''SHOCK'' JE VZEL KAR NEKAJ ČASA, VENDAR SE JE SPLAČALO

''Shock'' - amortizer ima že vstavljen 0,2 distančnik (spacer). V paketu pa je še en 0,4 spacer. Ko sem prvič nastavljal amortizer, sem ga napolnil z zrakom skoraj na dopustno mejo, zato sem distančnik zamenjal z večjim, z 0,4. To ne vzame veliko dela: odstranite amortizer z okvirja, izpustite zrak, odvijete zračno komoro in samo dodajate/odstranite distančnike na nosilec - shaft.

Ko sem zamenjal distančnike, sem moral še vedno napolniti preveč zraka v komoro. Ponovno demontaža, menjava, montaža in sem prešel na 0,6 distančnik. Z večjim distančnikom sem sedaj dobil 30-odstotni ''sag'', ki sem ga iskal z 255psi pritiska.

VOŽNJA - VZPON

Skok na Orbea Occam in na prvo vožnjo.., občutek in velikost je takoj domače, brez posebnih spoznavanj. Osnovna dolžina na kolesu, skupaj s strmim kotom sedežne cevi, daje dober sedeč položaj za dolge vožnje. Ko sem kolo prejel konec januarja, so bili vsi izleti v primerno umazanih, blatnih, mrzlih, severnih razmerah. Vozil sem ga kot za vsakodnevno trail kolesarjenje navzgor po mokrih hribih, del časa pa sem bil tudi v lokalnem kolesarskem parku.


NAVDUŠEN - MINION DHF JE ODLIČNA SPREDNJA PNEVMATIKA V VEČINI POGOJEV

Occam odlično pobira in prenaša hitrost. Zaradi lahke teže in čvrstega vpetja obročev se lepo in hitro vozi, po ravninah in rahlih poteh pa ga je enostavno vrteti, pri čemer se na pot podajate z minimalno kramo na sebi. Ko se naklon poveča in sled usmeri navzgor, Occam ne razočara. Proti posedanje v vzmetenju dobro opravi svoje delo pod obremenitvijo, kar pomeni gibanje naprej, ne pa zibanje. Zaradi dobrega ravnovesja med sprednjim in zadnjim delom kolesa, boste v dobrem položaju za sedeče vzpone, ohranjate svoje težišče na sredini, kar vam bo omogočilo, da sprednji del držite navzdol, hkrati pa ohranjate veliko oprijema.


Če se vzpenjate po strmem, drsečem odseku, Occam spet dobro deluje, saj ohranjate oprijem, enostavno je vstati in prečkati ovire s samo premikom teže. Tudi ko se v strmem, tehničnem vzponu ne znajdete najbolje, vzmetenje odlično prenese prenos moči, medtem ko je še vedno dovolj aktivno in prožno, da zadrži oprijem. Ob 12-rednem pogonu Shimano, Occam lahko prepleza skoraj vse kamor ga usmerite.

Čeprav gre za dokaj dolgo kolo, se zaradi relativno konservativnega kota glave in enostavnega vodenja lepo in enostavno vzpenja navzgor. Occam je udoben in sposoben vrteti se ves dan, vendar sem na koncu testnega obdobja zamenjal oporo krmila za nekoliko krajšo, da sem dobil odgovarjajočo pozicijo zame.

VOŽNJA - SPUST

Prva stvar, ki jo opazite, ko začnete dobivati nekaj zagona, je, kako je Occam tih. Okolica pogonskega sklopa je praktično tiha. Gumijasta zaščita pred verigo na okvirju, skupaj z zaščito notranje napeljave pomenijo, da ni glasnih ropotulj, zaradi česar je vožnja res mirna. To vam omogoča, da se osredotočite na vožnjo in slišite, kaj kolo in pnevmatike počnejo pod vami.

Ko ste enkrat na vrhu hriba in se naklon obrne ter pot začne spuščati, Occam ni nič slabši. Velika kolesa dobro nosijo zagon, vzmetenje pa ponuja obilo podpore za ''pumpanje'' z željo po še višji hitrosti. Ta ista podpora ponuja obilico manevra za dvigovanje preko korenin in kamnin, ohranja kolo agilno, spodbudi vas, da iščete majhne prednosti, katere izkoristite za še bolj drzno vožnjo.


OCCAM M10 V AKCIJI.., NA ŽALOST NISEM TO JAZ. Last: Orbea

Na hitrejšem, drznejšem terenu je kolo enostavno prevračati/pobirati in premagovati ovire, dobro delujoče sprednje in zadnje vzmetenje pa vam omogočata, da se prebijete skozi grobe odseke. Medtem ko ima "samo" 140 mm, brez problema obvlada vse, kjer sem spustil. Top ponudba Fox 36 vilic spredaj vam omogoča, da izbirate linije po zelo razbitih stezah in zarežete skozi njih, amortizer Fox DPX2  pa dobro nadzira zadnji del kolesa.

Ko zadeve začnejo postajati bolj strme in bolj tehnične, Orbea Occam ponovno ne razočara. Dovolj prostoren krmilni-sedalni del kolesa vam omogoča prenašanje težišča in obremenjevanje v strme steze in zavoje. Močna, rigidna vilica in „ne preveč strmi“ koti glave olajšajo pogajanja o tesnih zavojih, kolo pa je enostavno in obvladljivo, tudi ko ga dvignemo v zrak.


NA ZADNJE KOLO.., KAR TAKO, SAMO ZATO KER LAHKO!

Ko vam zadeve začnejo nekoliko uhajati iz rok, štiri batne Shimano XT zavore  dobro opravijo svoje delo, da vas upočasnijo, čeprav je z zmogljivostjo Orbea Occam morda dobro izbrati večji sprednji rotorja za nekoliko večjo moč ustavljanja.


TRI STVARI KI BI JIH LAHKO IZBOLJŠALI:


Večji sprednji rotor - Occam je sposoben PRAVE VOŽNJE, zato bi večji sprednji rotor dal dodatno zaupanje.

Čeprav je potopna sedežna opora ustrezna, bi bila daljša še ustreznejša -  možno jo je izbrati pri naročilu kolesa!

Krajša opora krmila.



TRI STVARI KI SO MI VŠEČ:

Vrhunsko opremljen model M10 in še z enostavno nadgradnjo po izbiri.

Izjemen v vožnji navzgor in navzdol.

Lahek!


''OVERALL''

Orbea opisuje Occam kot kolo za tistega, ki se en dan pusti prevažati na vrh kolesarskega parka, nato pa naslednji dan s kolesom pedalira na vrh tega parka. Kolo za tistega, ki za vse svoje vožnje, potrebuje eno samo kolo. In Orbea Occam M10 naredi veliko, kar piše na ''etiketi''. Je dober plezalec, sposoben je spustov in je podprt s seznamom najboljših delov po svojem izboru.

Izkazal se je kot pravi allrounder in čeprav ima samo 140 mm hoda vzmetenja, se nikoli ne pomanjkanja kjerkoli sem ga vozil. Od dolgih voženj v hribih, do kolesarskih poti in izven poti, Occam z veseljem počne vse. Je lahek in igriv in vodljiv pri pretiravanju. V bistvu je vožnja s kolesom zabavna in enostavna že s takim, ki ga potegnemo iz škatle. Če iščete eno kolo, ki bi vse opravilo, bi bil Orbea Occam M10 vreden dolgega temeljitega ogleda.

avtor: singletrackworld.com


VSA PONUDBA KOLES OCCAM - klik

končna cena za modele: info@sportr.si

Orbea Orca OMX M10i LTD D test

sreda, 13. maj 2020

V ponedeljek 20.4. se ponovno vidimo

sobota, 18. april 2020

Kolo tedna - Orbea Orca OMX

četrtek, 16. april 2020

Iskanje

Iskanje

Servis koles

Poglej ponudbo

sportR.si d.o.o.

Linhartova 42
1000 Ljubljana­ Slovenija

Delovni čas:
ponedeljek - petek: 10:00 - 19:00
sobota: 9:00-13:00
nedelja, prazniki: zaprto

Tel.: 05/993-9135