Orbea Orca OMX M10i LTD D test


Ta aerodinamična in lahka španska raketa se je tudi znašla na seznamu za Superbike leta!


Nova Orca OMX je velik odmik od blagovne znamke Orca OMR!
Tradicionalna oblika okvirja z dvema trikotnikoma, vitke okrogle cevi in zavore na obročih so izginili v prid aero-optimiziranim profilom cevi, spuščene zadnje vilice, okvir zasnova samo za kolutne zavore in integrirana napeljava skrita očem v oporo krmila in okvir kolesa..

Teža ni ogrožena. Pri samo 833g za okvir in 370g za vilice je osnova OMX zelo lahka. Moje celotno 57cm testno kolo je tehtalo le 7,5 kg.

Kolo ima aero-optimizirane profile cevi, spuščen zadnji trikotnik, zasnovo samo z hidravličnimi disk zavorami in komplet integrirane napeljave: David Caudery / Immediate Media


Vozi se na najnovejših Mavic obročih, specialno narejenih za ''tubeless'' plašče. To je zelo dobro, saj je tlak v plaščih bolj konstanten.

Najnovejše pnevmatike brez zračnic Yksion,  navdušujejo, saj so občutljive in oprijemljive. Aero oblikovano platišče je obvladljivo tudi v bočnih vetrovih, lahkotnost celega kolesa pa izboljšuje občutek OMX-a na vzponih.

OMX je na prvi pogled videti zelo podoben ''poplavi'' novih koles za leto 2020. Govorim o Cannondale SuperSix EVO, BMC Teammachine, Specialized Tarmac in Focus Izalco Max, če naštejemo le nekaj, s poudarkom na aero in spuščenem zadnjem trikotniku.

Vendar ima OMX nekaj funkcij, ki ga ločujejo!


OC ICR krmilna opora zelo lepo skrije vso napeljavo v cevi: David Caudery / Immediate Media

Všeč nam je način, kako je Orbea dosegla čiste, integrirane linije. opora krmila OC ICR se spopada z zapletenim problemom - in sicer integriranje kablov in hidravličnih cevi znotraj sprednjega konca kolesa - in ustvarja rešitev, ki ni samo videti čedna, ampak je tudi v primerjavi z nekaterimi razmeroma enostavna.

Objemka sedeža je še en pameten dizajn. Namesto da bi vijak speljal z vrha ali spodaj, je Orbea vijak preprosto postavil skozi spoj med zgornjo in sedežno cevjo - enostaven za dostop in preprost za uporabo.


Velikodušni so bili tudi pri širinah pnevmatik, saj se večina kolesarjev vozi po različnih površinah in ima različne potrebe, tako da, čeprav OMX prihaja s ''tubeless'' plašči širine 25c, lahko prenese tudi širino do 32c, kar odpira veliko uporabno možnost za ta dirkaški lahko-kategornik.

Tubeless 25c Mavic Yksion Pro UST so bile nameščene, vendar zmore do 32c. David Caudery / Immediate Media

Orbea Orca OMX M10i LTD D vtisi z vožnje

Na cesti se teža OMX prevede v bežno, lahkotno vožnjo. Na vzponih ''široka'' kaseta od 11 do 30 verižnikov daje dovolj velik obseg; OMX je kolo, ki se sprehaja po strmih pobočjih in vas pozitivno spodbuja, da vstanete iz sedeža in ga ''zavrtite''.

Pogonski sklop Di2 je natančnejši kot kdajkoli prej, in ko je na vrhu cesta zavila nazaj navzdol, sem bil vesel, da je Orbea pametno zmontirala spredaj 160mm rotor in zadaj 140mm. To je idealna kombinacija za večje hitrosti in tudi naša najljubša kombinacija.

OMX deluje tudi impresivno in se dobro kosa s Cannondalejevim SuperSixom EVO in cenejšim, CAAD13. To še ni vse. Kot vsestranski tekmec je tudi zelo uspešen Pinarellovemu zelo dragemu F12.


Kaseta 11–30 daje veliko prostora za plezanje. David Caudery /  Immediate Media

Kolo je zelo odzivno za krmiljenje in se odlično spoji s togostjo med šprintanjem, vendar nič od tega ne vpliva na račun kakovosti vožnje. Da, OMX je trdnejši od 'endurance' koles, kot sta Giant’s Defy ali Specializirani Roubaix - oba imata podobno obliko okvirja - vendar trdnost OMX-a ne preide v neudobnost.

OMX vam sporoča karakteristike podlage, kar vam daje zaupanje, zlasti pri spustih, kjer lahko čutite, kje so meje oprijema kolesa.

Na splošno je OMX osupljiv stroj. Je lahek, hiter, z ostrim odzivom in trden, hkrati pa tudi udoben.

To je vse, kar bi moral biti sodoben superbike, z dobro premišljenimi podrobnostmi pa je tudi eno najlažjih supermišičnjakov, s katerim res lahko prijateljuješ.


Selle Italia SLR Boost Carbon Keramic sedež: David Caudery / Immediate Media

Članek:BikeRadar.com/By:Warren Rossiter


INFORMACIJA O ''zadnji'' CENI: INFO@SPORTR.SI







Iskanje

Iskanje

Servis koles

Poglej ponudbo

sportR.si d.o.o.

Linhartova 42
1000 Ljubljana­ Slovenija

Delovni čas:
ponedeljek - petek: 10:00 - 19:00
sobota: zaprto
nedelja, prazniki: zaprto

GSM: 069 707 888
Tel.: 05/993-9135